26/12/09

Εξαιρετικά δύσκολο να βγούμε από την κρίση - Διαχειριστική αστοχία του πολιτικού συστήματος


Μια ματιά στα γεγονότα που κυριαρχούν στην επικαιρότητα μας οδηγεί στο ασφαλές συμπέρασμα ότι η ελληνική οικονομία είναι θύμα της διαρκούς διαχειριστικής αστοχίας των πολιτικών μας. Αυτή μπορεί να οφείλεται σε σκοτεινή ιδιοτέλεια ή σε απλή ανικανότητα, σημασία όμως έχει το τελικό αποτέλεσμα.
Golden λιμενεργάτες

Σε μία περίοδο κατά την οποία η κυβέρνηση ανεβάζει τους τόνους κατά των λεγόμενων golden boys, που υποτίθεται ότι εκμεταλλεύονται τον ευρύτερο δημόσιο τομέα της οικονομίας, και απειλεί τα στελέχη των ιδιωτικών τραπεζών με φορολόγηση των μελλοντικών μπόνους με συντελεστή 90%, δημιουργήθηκαν γύρω στους 300 golden λιμενεργάτες μέσα από το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου των εργαζομένων στον ΟΛΠ με το οποίο εξασφαλίστηκε η συναίνεσή τους στη μεγάλη επένδυση της κινεζικής COSCO.

Οι κυβερνητικοί αρμόδιοι αναφέρονται στη συμφωνία που είχε υπογραφεί και μετατραπεί σε νόμο του ελληνικού κράτους επί κυβέρνησης Καραμανλή για να δικαιολογήσουν τη «χρυσή» εθελουσία έξοδο. Η επιχειρηματολογία τους είναι βάσιμη, αλλά δεν λύνει το διαχειριστικό και πολιτικό πρόβλημα. Σε περίοδο υποτιθέμενης εξυγίανσης του ασφαλιστικού συστήματος δίνονται απίθανα ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά προνόμια σε μία συντεχνία που κινήθηκε με εκβιαστική λογική σε βάρος της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Ποιος μπορεί στα αλήθεια να πάρει στα σοβαρά την ελληνική πολιτική τάξη, που με κάθε απόφασή της ανοίγει μεγαλύτερες διαχειριστικές τρύπες από αυτές που δηλώνει ότι θα κλείσει;

Η Ελλάδα στα δύο

Πολιτικό σκάνδαλο είναι κατά την άποψή μας και οι κατολισθήσεις που έκλεισαν την εθνική οδό στο ύψος των Τεμπών και έκοψαν την Ελλάδα στα δύο. Θα χρειαστούν τουλάχιστον 4 μήνες και αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για να λειτουργήσει ξανά το εθνικό οδικό δίκτυο και να σταματήσει η οδική σύνδεση Αθήνας - Θεσσαλονίκης να γίνεται με όρους της περιόδου του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ή του Εμφυλίου.

Οι ελληνικές κυβερνήσεις προχώρησαν στην ιδιωτικοποίηση του εθνικού οδικού δικτύου, μέσα από τις λεγόμενες συμβάσεις παραχώρησης, χωρίς να προστατεύσουν το δημόσιο συμφέρον. Οι διαχειριστές της εθνικής οδού, οι οποίοι εισπράττουν εδώ και χρόνια διόδια για έργα που θα παραδώσουν το νωρίτερο στα τέλη του 2012, θα έπρεπε να είχαν αναλάβει τη δέσμευση να εξασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία της εθνικής οδού στη σημερινή της μορφή, κάνοντας τα αναγκαία συμπληρωματικά έργα. Τελικά, δεν έγινε τίποτα, η Ελλάδα κόπηκε στα δύο, το κόστος των μεταφορών αυξήθηκε, ο εσωτερικός τουρισμός δέχτηκε σοβαρό πλήγμα και το Ελληνικό Δημόσιο θα καλύψει και αυτόν τον εξωφρενικό λογαριασμό.

16 εκατομμύρια δόσεις

Ανάλογη διαχειριστική αστοχία παρατηρείται και στην προμήθεια 16 εκατομμυρίων εμβολίων για τη νέα γρίπη. Από τον αρχικό πανικό για τις ενδεχόμενες συνέπειες της πανδημίας περάσαμε στην αδιαφορία, με αποτέλεσμα να έχουν χρησιμοποιηθεί γύρω στις 400 χιλιάδες εμβόλια και να περισσεύουν περίπου 15,4 εκατομμύρια δόσεις κόστους 110 εκατ. ευρώ. Ένας καλύτερος προγραμματισμός θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερους εμβολιασμούς και μικρότερες προμήθειες εμβολίων. Η νέα κυβέρνηση καταβάλλει προσπάθεια να περιορίσει την οικονομική ζημιά για το Ελληνικό Δημόσιο, οι πρώτες επαφές όμως οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το «καπέλο» που θα καταβάλουμε λόγω της διαχειριστικής αστοχίας θα είναι αρκετά σημαντικό.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μην στέλνεις απλά ένα σχόλιο. Στείλε το email σου στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση verycoco@live.com με το μήνυμα: Join to the Team - και γίνε και εσύ σήμερα μέλος της συντακτικής ομάδας του blog. Σε καλοσορίζουμε στο ανοικτό blog της πόλης μας. Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές.